ALLIN > בלוגים > חוק ומשפט > משפט צדק: אסור לוותר בתביעות ביטוח!

משפט צדק: אסור לוותר בתביעות ביטוח!

משפט צדק: אסור לוותר בתביעות ביטוח!

אחת התפיסות הרווחות בציבור היא שהפנייה לחברות הביטוח היא צעד ידוע מראש, צעד כזה שהלקוח-המבוטח יישאר ללא מענה, ללא פיצוי כספי, ייכנס לקרב אבוד מראש. למעשה מעין תחושה כללית שהכסף שאנו משלמים מידי חודש על פוליסות הביטוח שלנו בעצם הולך לפח כי חברות הביטוח מתנערות מתשלום ומתישות את המבוטחים.

למה בעצם נדרש ביטוח?

בישראל ישנם ביטוחים שחייבים לרכוש מכוח חוק, תקנות או נהלים (למשל, ביטוח חובה לרכב, ביטוח חיים אגב נטילת משכנתא), ביטוחים שאפשר להצטרף אליהם באופן וולונטרי (ביטוח בריאות, סיעוד, מחלות קשות, תאונות אישיות ועוד), וכן ישנם ביטוחים כדוגמת אובדן כושר עבודה, שלרוב מצטרפים אליהם כברירות מחדל באופן אוטומטי במקום העבודה (דרך קרן הפנסיה או ביטוח מנהלים).

בין שמדובר בהכרח מהדין או רצונו הפרטי של אדם, לרכישת פוליסות ביטוח מסוגים שונים יש חשיבות רבה והן יכולות להיות "גלגל הצלה" כלכלי במקרה וחלילה המבוטח ייפגע.

 תובעים את הביטוח ומקבלים את הכסף?

לצערנו, אנו שומעים על מקרים רבים בהם אנשים פנו אל חברת הביטוח, צירפו את כל המסמכים הרלוונטיים, אבל תביעתם נדחתה והם לא קיבלו את כספיהם. למעשה, כ-30% מהתביעות המוגשות לחברות הביטוח נדחות על ידן, רבות מהן אגב הן תביעות מוצדקות!

בניגוד לאדם הפשוט, לחברות הביטוח יש סוללה של אנשי מקצוע בתחומי הביטוח, המשפט והרפואה, וכן הן נעזרות בחוקרים פרטיים. בעזרת כלים ואמצעים העומדים לרשותן, הן מערימות קשיים על מבוטחים מלקבל את כספם.

חברות הביטוח דוחות לא מעט תביעות, כאשר חלק מהטענות העיקריות הן "אי גילוי" (המבוטח הסתיר או לא הצהיר על פרטים מהותיים בעת הצטרפותו), התיישנות (בביטוח מדובר על 3 שנות התיישנות!) או "אי עמידה בתנאי זכאות" (המבוטח לא עונה על מקרה הביטוח). האדם הפשוט אינו מבין כי לעתים מדובר בטכניקה או בשיטת מצליח של חברות הביטוח, וכי למעשה הוא יכול (וחייב) לפעול כנגד הדחייה!

מה עושים?

שתי אפשרויות: הראשונה, להרים ידיים ולוותר על הכספים שהמבוטח זכאי להם. האפשרות השנייה היא פשוט לא לוותר ולפעול, כמה שיותר מהר! אדם שנדחה על ידי חברת הביטוח חייב להבין בראש ובראשונה כי חלון ההזדמנויות שלו לפעול הוא מוגבל. כאמור, תקופת ההתיישנות של תביעות ביטוח הינה 3 שנים (בניגוד ל-7 שנים ברב התחומים) וכל יום שעובר הוא קריטי.

לאחר מכן, מומלץ למבוטח לפנות לגורם מקצועי ולהתייעץ עמו. סוכן הביטוח בדרך כלל ישמח לנסות ולסייע, אך גם ניתן לפנות אל עורך דין בתחום הביטוח אשר מכיר את התקנות, הפסיקה, החקיקה, הוראות הפיקוח ואת התנהלות חברות הביטוח. הגשת תביעת ביטוח (תביעה משפטית) כנגד המבטחת במקרים רבים הופכת את החלטת הדחייה והתובע יקבל את הפיצוי בהתאם לתנאי הפוליסה שברשותו. אגב, עו"ד יכול גם לבדוק אולי יש גורמים נוספים אותם ניתן לתבוע במקרים של פגיעה, תאונה, מחלה וכדומה ולהביא למיצוי מלוא הזכויות של המבוטח מול אותם גורמים.

בכל מקרה של קרות מקרה ביטוחי לך או למי מיקיריך, חשוב שתתייעץ כבר בשלב הראשוני עם איש מקצוע שיכוון וינחה אותך כיצד לפעול. אין לקבל את דחיית חברת הביטוח כגזירת גורל. העיקר שנהיה בריאים.

אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד.

 

עו"ד נדב ליטמן, ראש מחלקת ביטוח במשרד פייל ושות' עורכי דין, העוסק בתביעות ביטוח ורשלנות רפואית.

לאתר האינטרנט לחצו כאן | צילום: רן כליף

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

Comments are closed.

תפריט