ALLIN > lifestyle > העיקר הבריאות > פותחים שבוע בריא: טיפים ליום כיפור

פותחים שבוע בריא: טיפים ליום כיפור

פותחים שבוע בריא: טיפים ליום כיפור

צום יום כיפור מגיע ומתקרב – בעוד כמה שעות, וחשוב לי לשתף אתכם עם כמה טיפים לקראת הצום: אתחיל בכמה טיפים כללים: מומלץ שהארוחה המפסקת תהיה ארוחה רגילה ולא גדולה ומפוצצת. אכלו את הארוחה לאט ובנחת כדי לא להקשות על העיכול ולהימנע מתחושת כבדות. מומלץ לשתות הרבה מים ולהתחיל כבר יום לפני התחלת הצום ולא לחכות לרגע האחרון.

 מה חשוב לאכול בארוחה מפסקת? כדאי שהארוחה תכיל פחמימות מורכבות כגון: אורז מלא, קינואה, כוסמת וכדומה. הפחמימות המורכבות מכילות סיבים תזונתיים אשר גורמים לתחושת שובע לאורך זמן. אגב, לחם (גם לחם מלא) פחות מומלץ למרות תחושת השובע שהוא כביכול גורם לנו להרגיש, בפועל הוא מעלה את רמות הסוכר במהירות ואז ירידת הסוכר המהירה מגבירה את תחושת הרעב.

 כדאי לשלב מזונות שומניים כגון: טחינה, אבוקדו, שמן זית, שקדים ואגוזים. לשומנים לוקח זמן להתפרק במערכת העיכול ולכן גם הם תורמים לתחושת מלאות לטווח ארוך יותר.

  מה לא כדאי לאכול בארוחה? אוכל מתובל, מטוגן, חריף, מלוח, רוטב סויה ומזונות מתועשים ומשומרים (המכילים כמויות מלח רבות). כל הנ"ל גורמים לתחושת צימאון וחלקם גם עלולים לגרום לצרבות. לא כדאי לאכול ירקות מצליבים כגון: כרוב, כרובית, ברוקולי, לפת, קולרבי, צנון, צנונית – כל אלו ירקות מעוררי גזים ועלולים להקשות על העיכול ולגרום לאי נוחות בבטן.

 לא כדאי לאכול או לשתות : מזונות ומשקאות המכילים קפאין כגון: שוקולד, קפה, תה, קולה. כל אלו מכילים חומרים משתנים אשר יגרמו לאיבוד נוזלים מוגבר במהלך הצום.

 כדאי לוותר על דברי מתיקה וקינוחים אשר יגבירו לנו את הרעב במהלך הצום. דברי מתיקה וקינוחים יעלו את רמות הסוכר בדם במהירות ולאחר ירידת רמות הסוכר בדם יגיע הרעב.

 איך מומלץ לצאת מהצום? מומלץ לשבור את הצום בשתיית מים בטמפרטורת החדר ולשתות לאט, לא למהר ולא להגזים. לאחר מכן, להתחיל בפרי בשביל להעלות את רמות הסוכר בגוף (בננה, תמר, אגס). לאחר חצי שעה אפשר לחזור לאכול. מומלצת ארוחה קלה המכילה פחמימות מורכבות לדוגמה: אורז וירקות מבושלים.

 מה לא כדאי לאכול בארוחה ששוברת את הצום? לא כדאי לאכול בשר, ביצים ודגים אשר מכבידים על העיכול. לא כדאי ירקות מצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי, לפת, קולרבי, צנון, צנונית) מאותה הסיבה שלא אכלנו בארוחה מפסקת. לא לאכול הרבה בשביל "לכסות" על כל מה שלא אכלנו כל הצום.  

והטיפ הכי הכי חשוב מכל הטיפים והדגשים הוא שפשוט תקשיבו לגוף שלכם! הגוף שלכם מדבר אליכם כל יום. שולח מסרים אם זה כאב, אם זו צרבת ועוד. הקשיבו לו ולצרכיו. אם אתם לא יודעים איך להקשיב לו דברו איתי ואעזור לכם…

שתהיה לכולכם גמר חתימה טובה וצום מועיל לצמים שבינינו… בריאות ואנרגיה.

מאת: שרון פלג, נטורופתית והרבליסטית קלינית | צילום: freepik

בפייסבוק: שרון פלג – אנרגיה לחיים בריאים
peleghealth@gmail.com
050-5290600

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

Comments are closed.

תפריט